Camilla Herrem blir håndballekspert på TV

Camilla Herrem skal jobbe som håndballekspert hos NRK fremover. Det skjer kun måneder etter at hun vant kampen mot kreften.

Håndballegenden Camilla Herrem har nå fått jobb som håndballekspert i NRK. Hun har signert en avtale ut 2028 med statskanalen.

Det betyr at hun kommer til å være med i dekningen av blant annet EM i desember og sommer-OL i Los Angeles 2028.

– Jeg gleder meg og tror det blir spennende. Det er alltid gøy å få oppleve mesterskap, selv om det blir på en litt annen måte enn jeg har gjort tidligere, sier hun til NRK.

Herrem la opp som landslagsspiller i 2024, og var en sentral del av håndballjentenes store gullalder – som fortsatt ikke er over.

Etter at hun ga seg på landslaget ble livet snudd opp-ned for Herrem. I fjor gjorde hun det kjent at hun hadde fått kreft.  Det delte hun i en gråtkvalt video på sin egen Instagram-konto. Hun omtalte det som «et sjokk» og «uvirkelig».

Camilla Herrem er kreftfri

Det ble et tøft år for Herrem, men hun imponerte alle med å fortsette å spille håndball på det aller øverste nivået klubbmessig. Hun spilte Champions League med barndomsklubben Sola.

I mars gjorde hun det kjent at hun hadde vunnet kampen mot kreften.

– Det går veldig bra. Jeg er i fin form. Det går bra med håndball, familien og meg, så jeg kan ikke klage. Jeg er kreftfri som de kaller det, sier hun til Nettavisen.

– Det er litt rart fordi jeg vil ikke «jinxe» noe når jeg sier det høyt, men jeg har visst dette siden desember. Jeg føler meg veldig bra, og det har gått fint siden operasjonen, deler Herrem åpenhjertig.

Hun har fått hverdagen tilbake etter den alvorlige sykdomsperioden.

– Jeg føler meg mer og mer som meg selv igjen. Jeg føler at hodet har fått litt mer fred og ro, og fysikken er kommet godt på plass. Men jeg tror det viktigste for meg er den mentale biten. Det har vært mye greier, sier hun til TV 2.

– Og så er det jo sånn når man er åpen om dette her, så får man òg veldig mange av andres historier inn. Og det syns jeg er utrolig fint at det er mange som deler, men så blir jo det òg en påkjenning å høre så mange andre sine historier. Og det er jo ikke alltid like gode historier. Så du kjenner at det har vært ekstremt mye inntrykk. Så det har vært veldig overveldende.

LES MER:

 

Les mer om...