Kristine Stavås Skistad forteller hva hun synes om Linn Svahn

De er to av de største rivalene i skiverdenen. Nå forteller Kristine Stavås Skistad oss ​​hva hun synes om Linn Svahn.

Kristine Stavås Skistad har etablert seg som en av verdens aller beste sprintere, men langrennsløperen har hatt noen tøffe sesonger de siste årene.

Ski-VM i Trondheim endte med en sølvmedalje og en sjuendeplass på lagsprinten for Stavås Skistad. Hun tok dermed karrierens første store mesterskapsmedalje, men var misfornøyd etter sprintfinalen.

Derfor var det høye forventninger til Konnerud-løperen foran vinter-OL i Milano/Cortina. Det skulle bli en eneste stor nedtur for Stavås Skistad. Der ble svenskene for sterke.

Kristine Stavås Skistad om Linn Svahn

En av svenskenes aller største stjerner er Linn Svahn. Hun var uheldig og gikk glipp av VM i Trondheim, men var tilbake for revansje i OL. Der tok hun et knallsterkt OL-gull på sprinten, mens Stavås Skistad kom halsende langt bak.

Det har vært en tett og intens rivalisering mellom skiløperne gjennom de siste årene. Stavås Skistad har blant annet sendt slengkyss og hysjet mot Svahn på oppløpet ved tidligere løp.

Det er stor rivalisering mellom de to stjernene, men for et år siden innrømmet Stavås Skistad akkurat hva hun synes om svensken i et intervju med SVT, og det kan kanskje ikke overraske noen at det er stor respekt og til og med likheter mellom de to.

– Det er gøy med Linn, for vi er ganske like. Vi er skikkelig dårlige tapere begge to, så jeg tror det kan bli gøy i fremtiden, sa Skistad den gang.

Svahn er enig i at hun er en dårlig taper, men det er ikke noe unikt i skiverdenen, hvor alle har store seiersrekker.

– Jeg tror nok at alle her er like dårlige tapere. Det er bare det at vi viser det på ulike måter. Jeg har nok ikke et særlig godt pokerfjes å vise det frem med når jeg taper, svarte Svahn.

LES MER: